Prin intermediul celor mai moderne instalaţii de reciclare aflate în exploatare de Rematholding, Asociaţia Environ garantează partenerilor săi atingerea celor mai înalte standarde de de tratare şi eliminare nepoluantă a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice.
Pentru a putea asigura în continuare un sistem de management al calităţii conform celor mai înalte standarde europene, anul acesta Rematholding va investi in judetul Prahova aproximativ 12 milioane euro intr-un proiect care vizeaza constructia unui centru de prelucrare a deseurilor din materiale recuperabile feroase, neferoase, nemetalice, DEEE-uri si vehicule scoase din uz.
“Grupul Rematholding a primit aprobarea pentru finantarea proiectului “Implemantarea de tehnologii noi destinate recuperarii materialelor reciclabile” prin Programul Operational Sectorial-Cresterea Competitivitatii Economice 2007-2013. Prin acest proiect se va crea un punct de lucru in judetul Prahova, in care vor fi implementate procesele tehnologice pentru prelucrarea deseurilor de materiale recuperabile feroase, neferoase, nemetalice, DEEE-uri (deseuri de echipamente electrice si electronice) si VSU (vehicule scoase din uz) prin achizitionarea de utilaje de ultima generatie. Valoarea proiectului este de aproximativ 12 milioane de euro”, a precizat Mihai Sofian, presedintele companiei.
Grad de reciclare per vehicul – 88%
Potrivit acestuia, compania a casat anul trecut 8.200 de autoturisme, si a ajuns la un grad de reciclare per vehicul de 88%. “In conformitate cu prevederile legale existente, orice operator care isi desfasoara activitatea in acest segment, are obligatia de a se incadra intr-un procent de reciclare cuprins intre 75 si 90%. In ceea ce priveste grupul Rematholding, tinand cont de politica proactiva de investitii in domeniul utilajelor, putem afirma ca ne apropiem de tinta de 90%, in prezent situandu-ne la 88%”, a explicat reprezentantul operatorului din domeniul reciclarii.
Acesta a precizat ca ponderea medie a componentelor dintr-un vehicul care pot fi reutilizate fata a intra in procesul de reciclare este de 20%. “Pare un procent foarte mic, dar exista argument pentru aceasta realitate. In primul rand, discutam de masini fabricate in urma cu 20 si chiar 30 de ani. Deci, nu exista o cerere in piata pentru aceste componente. De asemenea, masinile mai noi, de cele mai multe ori au suferit avarii, deci, procentul de reutilizare a componentelor este scazut.
Procesul de valorificare a unei masini casate presupune trei etape, iar prima faza consta in pretratare, respectiv scoaterea bateriei, anvelopelor, radiatorului etc. Dupa aceasta etapa urmeaza tratarea prin care sunt eliminate toate fluidele. In continuare are loc dezmembrare si, in final, prelucrarea prin tocare. Sofian a subliniat ca cele mai multe masini casate sunt marcile Dacia, Trabant si Oltcit.
Compania Rematholding a fost infiintata in anul 2003 si isi desfasoara activitatea in domeniul recuperării, prelucrării şi valorificării deşeurilor reciclabile.
Sursa: www.green-report.ro